Sunday, June 8

أنا مولودة على أيدك



أنا مولودة على أيدك

سمّعني كلمة أنا راضي
عشانك نسيت الماضي
وردمت على ذكرى حزينة
وحكِّمتك على القلوب قاضي

قبلك ماكنتش أنا عايشة
ولا أعرف للحب يوم معنى
لحد ما في حزني وقابلتك
بدلت بكايا بميت بسمة

سمعنى أحلى كلام في الحب
وساكنة أغلى مكان في القلب
وربي أنا حبيتك
وفيك هنفذ وصايا الرب

عمرى بين أديك بيقل
والفرحة بيك علية تهل
أصلك أغلى ما عندي
يا ورد حبي ويا الضل

اشفيني من حزني وظنوني
وداوي الجرح في عيوني
وقولي إن أنا ليكي
وحوش الخونة يلحقوني

أسمعني عوزة أشكيلك
عشت الوهم .. وبحكيلك
عن صورة حب مهزوزة
وأنت الحق يناديلك

الغدر معنى بخاف منه
والكره شوك صعب نلمه
سجونه كتير من الأحزان
والحب طفل سوا نضمه

نسيني طريق مع الأندال
وريني معنى أسمه رجال
أصلي أنا رفعت كتير
ومن الرملة عملت جبال

رميت بروحي جواك
وعشت اللحظة فهواك
مولدة أنا على أيدك
كلمني بكلي أنا سمعاك

يا مالي عيني من رسمك
ومفرح قلبي من همسك
نفسي أملا حياتك حب
دا أنا ملامحي من نقشك

4 comments:

arsenalwy said...

جميل ان تقابلى شخص يكون قادر على تغيير حياتك

كلمات جميلة واحساس صادق

اول زيارة ليا وبعون الله لن تكون الاخيرة

أبو خالد said...

أميرتى
قولى راضى
لاتكفى فلقد
توجتك أميرة
أمسى غدا و هما
كونه خلا منك حبيبة
كلماتى لن تجدى
من هام عشقا
على دربك
أتيه حبا
ووجدا
علمتينى صياغة الكلمات
علمتينى اللحظة
أهم من غدى و أمسى
مررت بك صدفة
فكانت حياة
من أجلك أعشق لحظاتى
و يسامرنى الليل أملا لقياك
أنتى من أنار دربى
كاذب لو قلت لا أهواك
خائن لو لحظة أنساك
حبيبتى
لا .. لا أستطيع

امرأة لاجئة said...

أهلا بكي وبزيارتك المميزة لمدونتي وانتظر عودتك بين حروفى arsenalwy لك أجمل تحية
ياسمينا

امرأة لاجئة said...

أبو خالد بصمة على الموج والمطر
وجودك لا بد منه لاتغيب

ياسمينا